Słodki smak odpowiedzialności

Któż z nas nie zna słodyczy spod znaku Ferrero? Zaryzykuję twierdzenie, że każdy choć raz zetknął się z produktami tej marki. Sama jestem wielką fanką kilku z nich. Do niedawna nie zastanawiałam się nad tym, jak robione są słodycze, po które sięgałam w sklepie, czy są zdrowe, czy w ogóle powinno się je jeść. To się zmieniło, kiedy zostałam mamą. Jak każdy rodzic chciałam, by moje pociechy rosły zdrowo, jadły to, co dla nich najlepsze. I uległam presji otoczenia, lansującego tezę, że słodycze są niezdrowe. Postanowiłam chronić moje dzieci przed tym „złem”. Do czasu…

Pamiętam bardzo dobrze pewną scenkę. Moja córka miała wtedy niespełna dwa lata i czekolada była dla niej jak zakazany owoc. I kusiła. Wystarczyła chwila nieuwagi z mojej strony, by córka dosłownie zapchała sobie buzię czekoladkami, które zostały na stole po wizycie znajomych. Potem z całej siły zasłaniała usta swoimi drobnymi rączkami jakby obawiając się, że jej te czekoladki będę chciała zabrać… Ale nawet gdybym chciała, było już za późno. Mogłam tylko patrzeć w jej wielkie oczy, wyrażające nieopisane szczęście. I wtedy przyszła refleksja: czy dobrze robię, zakazując dzieciom jedzenia słodyczy? A może jest jakiś złoty środek?

Cukier krzepi?

To było już kilka lat temu. Od tego czasu wiele się zmieniło. Dziś już wiem, że zdrowie zapewnić może zrównoważona dieta i aktywny tryb życia. A słodycze w rozsądnych ilościach nie są zakazane, a wręcz konieczne do prawidłowej pracy mózgu. Podobnie, co odkryłam 22 stycznia, myśli wspomniana już przeze mnie firma Ferrero, która w Ambasadzie Włoch zaprezentowała swój czwarty Raport Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. Dominowała w nim tematyka edukacji żywieniowej i popularyzacji sportu wśród dzieci i młodzieży. I jak się okazało w obu tych sferach Grupa Ferrero działa w Polsce bardzo aktywnie. W swoje projekty udało jej się zaangażować nie tylko wybitnych sportowców, jak Sebastian Świderski czy Mateusz Kusznierewicz, ale również przedstawicieli organizacji i ekspertów, propagujących idee zdrowego stylu życia.

Grać jak Świder

Kinder Sport siatkówka

Jednym z najważniejszych projektów Grupy Ferrero jest Kinder+Sport – program zainaugurowany w Polsce w roku 2008. Znany jest u nas przede wszystkim z turnieju siatkarskiego o zasięgu ogólnokrajowym, organizowanego we współpracy z Polskim Związkiem Piłki Siatkowej. Od 2008 roku w turniejach Kinder+Sport w Polsce wzięło udział 107.151 dzieci w wieku od 7 do 12 lat, a ponad 1 milion zetknęło się z programem. Wśród osób aktywnie wspierających program Kinder+Sport jest Sebastian Świderski, polski siatkarz o międzynarodowej sławie, który propaguje jego walory, pomaga w szkoleniu uczestników, zachęca kolejnych młodych adeptów siatkówki do wzięcia w nim udziału i upowszechnia wiedzę o tym, jak istotny jest prawidłowy sposób odżywiania, regularna aktywność fizyczna i zdrowy tryb życia.

Nutella napędza kolarzy

Mini_TdP_Rzeszow

Od 2007 roku Ferrero jest też sponsorem Tour de Pologne UCI World Tour, jednego z najważniejszych wydarzeń sportowych w Polsce. W tym wieloetapowym wyścigu, szczycącym się 70-letnią tradycją, biorą udział najważniejsze światowe ekipy kolarskie. Zaangażowanie w to sportowe święto pozwoliło Grupie Ferrero nie tylko wspierać kolarstwo, ale także – przy tej okazji – propagować aktywny tryb życia i zdrowy rozwój dzieci i młodzieży. Dlatego od 2007 roku na odcinkach Tour de Pologne UCI World Tour Ferrero organizuje zawody specjalne dla dzieci pod nazwą Nutella Mini Tour de Pologne. Zawody to połączenie edukacji, pasji i dobrej zabawy, wymyślone i przeznaczone dla dzieci w wieku od 9 do 13 lat. Chłopcy i dziewczęta startujący w dwóch kategoriach wiekowych – szkoły podstawowej (9-12 lat) i gimnazjum (12-14 lat) mogą przetestować swoje umiejętności na profesjonalnej trasie, poczuć niepowtarzalną atmosferę i ducha rywalizacji, a także spełnić marzenie stanięcia na podium z najlepszymi rywalami. Aby upodobnić wyścig do zawodowych zmagań, każdy z uczestników otrzymuje pakiet startowy, zawierający strój kolarski, numer startowy i stoper. Dzieci mogą startować indywidualnie lub zespołowo, jednak w każdym przypadku ważne jest przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i gry fair play. Największym sukcesem wyścigu jest stale rosnąca liczba młodych kolarzy. Do tej pory w Nutella Mini Tour de Pologne wzięło udział około 7,5 tys. dzieci w wieku od 9 do 14 lat. W poprzednich edycjach wyścigu odkrywano młode talenty polskiego kolarstwa, jak Michał Kwiatkowski, ale przede wszystkim dla wielu dzieci stanowiły one początek sportowej pasji i szansę spędzenia czasu w wyjątkowy sposób.

Pasja do żagli i morza

Kinder Sport żeglarstwo

Jeżeli nie siatkówka ani kolarstwo, to może żagle? W 2010 roku Mateusz Kusznierewicz, znany polski żeglarz i wielokrotny mistrz olimpijski, wspierany przez markę Kinder, stworzył program, oferujący uczniom szkół gimnazjalnych szansę nauki żeglarstwa i odkrycia radości, jaka płynie z aktywnego spędzania czasu. Program, w którym wzięło udział 10,5 tys. uczniów, realizowany jest na gdańskim Wybrzeżu. Na wodach Kanału Portowego i Zatoki Gdańskiej młodzi ludzie uczą się żeglowania na specjalnych łodziach Kinder, pod opieką profesjonalnych instruktorów. Podczas rejsów mogą także obejrzeć Gdańsk od strony wody, dowiedzieć się czegoś więcej o historii i geografii miasta oraz poznać podstawy żeglowania. Dodatkowym elementem edukacyjnym programu jest ogólnopolski konkurs dla gimnazjalistów obejmujący wiedzę o kwestiach społecznych, jak temat oszczędzania wody pitnej i troski o Morze Bałtyckie. Nagrodą dla zwycięzców jest rejs wokół Gdańska z Mateuszem Kusznierewiczem.

W tych wszystkich zawodach nagrody wcale nie są najważniejsze. Najistotniejsze jest to, że komuś się chce je organizować. Poświęca swój czas, środki, zaraża swoją pasją młode pokolenia. Wspólne wartości, by tworzyć wartości to motto marki Ferrero w jej codziennej działalności. Przytoczone powyżej przykłady są dowodem, że można upiec dwie pieczenie na jednym ogniu – promować zdrowy styl życia i własne produkty, nawet te najsłodsze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *